tirsdag 17. november 2009

Svineinfluensa - FAIL!


Dagens legebesøk bydde på mer enn det jeg hadde i vente. Legen min er superkul, selv om han ler hver gang han stikker meg i fingeren. (Fordi jeg svimer av/holder på å svime av/prøver å bestikke han for å slippe blodprøven) Det ble snakk om alt fra min helse til sushi og selvfølgelig SVINEINFLUENSA. (Hvor kult er det ikke å diskutere med legen?)



Lenge har jeg vært i tvil om hvem man skal tro på. Media? Legen? Naboen? Helsemyndighetene?

Media har såklart kasta seg over svinen. Perler for svin? Og det har bare kommet ut dramatiske utfall! Blant annet skremmende overskrifter over hvor mange som dør og hvor mange som er smittet osv..

Hvert år dør det tusentalls av sesonginfluensa! Hvorfor skriver ikke avisen om det?
Tenk på de store byene i Kina, som Hong Kong. Når influensaen slår ut der, er det ikke bare de over 70 som er i risikogruppen, men faktisk alle! Hong Kong influensaen er kjent for å være en av de mest brutale. Så hva er egentlig svineinfluensa sammenlignet med sesonginfluensa?

forskning.no har skrevet noen artikler! Sjekk dem ut!
- http://www.forskning.no/artikler/2009/november/234693
- http://www.forskning.no/artikler/2009/november/234494

Er det virkelig så nødvendig å ta en vaksine (som det fortsatt forskes på, og man har ennå ikke fått konkludert hva man vil få av bivirkninger senere, etter 5-10 år) Jeg skjønner at det er fint å vaksinere folk som bor i en stor by, dårlige kår og helse. Men, trenger den norske befolkningen vaksinen?
Her er fremtidens tanker til helsemyndighetene, noe jeg syns er litt snedig.
- http://www.forskning.no/artikler/2009/november/233994

Jeg tror jeg skal følge rådet til legen min, etter en ganske lang diskusjon på legekontoret: " Svineinfluensaen er mild og det er ingenting å bekymre seg for". Og jeg anbefaler deg som leser bloggen min, å være litt skeptisk til hva mediene sier. Dette er jo et lurt triks for å skremme folk til å ta vaksinen, som Norge har brukt SÅ mye penger på. Er du utenfor risikogruppen, ta det med ro. Det har jeg tenkt til å gjøre!

7 kommentarer:

  1. Neimen! Du har blogg og greier også jooo :D Det har jeg og! Haha. Godt å finne flere kjentfolk som også skriver blogg ;D
    - Jeg har iallefall ikke tenkt til å ta noe som helst vaksine. Haha

    LINDA :D

    SvarSlett
  2. Svineinfluensa er teit. Det blir iallefall ingen vaksine på meg!

    SvarSlett
  3. Nøffnøff kan godt komme å ta meg, vaksina får holde seg laaangt unna!

    SvarSlett
  4. Hehe, bra med blogg;) For å kommentere: Jeg har ihvertfall ingen planer om å vaksinere meg mot svineinfluensa... Bivirkningene er faktisk verre enn å være smittet med svineriet... Så da ser jeg ikke poenget.

    SvarSlett
  5. Hei folkens! Internetten har vært klikk, dermed ingen svar fra meg å få! Fint at det er flere enn meg som er enig i den influensa-saken. Jeg begynenr virkelig å bli lei av den!:) Håper ingen av dere er blitt/har vært syke^^

    SvarSlett